miércoles, 1 de agosto de 2007

XAVIER BARÓ I L'ART DE TROBA

FLORS DE JOGLARIA

Són 7 cançons que giren al voltant de l'amor i una mena de cançó antiga, de guerra.

El disc està plantejat des del so de L'Art de Troba, que identifica la nostra música. Junts l'hem creat. És una espurna entre psicodèlica i experimental que quan s'encén ens hipnotitza. A partir d'una cançó creem una vibració i, a partir d'ella, intentem trobar. L'hem gravat en directe a l'estudi de la mateixa manera que funcionem en directe.

El que jo faig és nodrir el catàleg de les cançons obscures, el costat ocult del Costumari català. Per tocar el que jo toco has de saber perque ho vols tocar. No és suficient fer-ho per treure'n beneficis econòmics o per agradar el públic. Hi ha qui fa cançons utilitzant un motllo. Jo fabrico el meu motllo cada vegada. El meu és un quefer espiritual, tan antic com la cançó poètica, que té aparença monolítica, boscosa, estranya. I, amb el meu flabiol de pastor de llunes, crido la meva manada.

* * *

XAVIER BARÓ I L'ART DE TROBA

Xavier Baró, veu i guitarra
Ramon Godes, guitarra
Víctor Verdú, teclat
Àlex Royo, contrabaix i percussió